SKÄRPNING

idag

 

Här sitter jag och är orange i största allmänhet. Knepigt det där med Instagramfilter!

Försöker skärpa till mig och ta mig i kragen och få något gjort idag, men det är lite segt. Jag satt uppe sent igår och ritade och gjorde smycken.

Idag har jag i alla fall pallrat mig till Serieateljén, miljöombyte är bra för kreativiteten och det är trevligt att snacka en stund med kamraterna här. Jag tänkte att jag skulle kläcka lite idéer till Nya Wermlandstidningen nu i eftermiddag och kanske rita ett storyboard till en Frödingdikt. Så ska jag göra en telefonintervju också, om mitt Frödingprojekt. Jag kommer fortsätta att prata rätt mycket Föding här i blöggen, varvat med lite tjat om Det åttonde underverket (den är lämnad till tryck nu och kommer ut i september, medans Frödingboken kommer ut först nästa år).

Skönt att det inte är toppenväder ute idag, det är mycket lättare att förbli sittandes vid ritbordet en sådan här dag. Dock är det dessvärre väääldigt lätt att bli sittandes vid ritbordet med en halvtom, i fjärran stirrande blick, som ett annat mähä (se bilden ovan) utan att det blir några barn gjorda.

Jag säger som den arge gubben som ringde mig mitt i natten en gång efter att han blivit upprörd av en av mina serier:

”SKÄRPNING!!!”

Lämna en kommentar