Vad ska detta inlägg ha för titel då? Byrådirektör, kanske?

världens g

Goddagens goddagens! Ursäkta tystnaden här! Jag har haft extremt mycket att stå i vid ritbordet. Serien Räds du för sorgen är klar och kommer i nästa nummer av Galago. Så har jag tuschat Fröding och gjort en serie till Barnens jultidning, om två bakande tanter. Plus lite annat. Och återhämtat mig från matförgiftningseländet. Nu mår jag toppen igen och orkar träna till och med.

Just nu sitter jag i Serieateljén. Det var allt för längesedan. Det är alltid så trevligt att komma hit. Vi är ett bra gäng. Tidigare idag blev jag intervjuad av GP om just Serieateljén och om mitt skapande. Det var kul.

I kväll tänkte jag göra mina extremt goda rawfood-pepparkaksbollar. Så enkla och så äckligt delikata! Man bara mixar dadlar, mandel(mjöl), en klick kokosfett och pepparkakskryddor och så rullar man bollar (eller i mitt fall, oformliga klumpar, jag är ingen Leila liksom), ställer i kylen och äter efter en stund. Gott och fullt av nyttigheter. Och nu börjar det kännas legitimt att faktiskt smygstarta lite med julen. Äntligen!! Fast bara lite.

Nej, dags att skissa en ny Frödingdikt och lyssna på bästa spellistan någonsin: Fröding!

Lämna en kommentar