Världens gång

bild (83)

 

En hel sida hann jag med på kvällen igår, av Världens gång (Fröding förstås). Det var mycket pill men trivsamt sådant. Till detta lyssnade jag på P3 Dokumentär om de vita bussarna och Folke Bernadotte.

Jag känner mig rätt PMS:ig idag, så för allas trevnad håller jag mig hemma. Bortsett från en tripp till gymmet lite senare. Det är bra att röra sig när hormonerna spökar.

Så tänkte jag hinna skissa en del på den nya Galagoserien och skriva lite på mitt föredrag inför värmländska bokmässan. På måndag far jag först ner mot Malmö, för att träffa mitt förlag och vännerna, sedan bär det av till Karlstad ett par dagar. Där ska jag passa på att hänga med min lillasyster och hennes familj. Det vore bra om jag hann färdigt så mycket som möjligt innan jag åker.

Nä! Dags att byta spellista på Spotify, för att komma i rätt stämning för min nya serie. R.E.M. får det bli! Man måste gå in i de gamla minnena, även om det är smärtsamt, för att serien ska kännas äkta.

Lämna en kommentar