Ge mig julpynt!

säv-säv-susa-4

 

Från Säv, säv, susa

Mitt arbete är kanske inte rörigt, men lite splittrat kan man säga. Jag börjar varje dag med att göra ett schema, eftersom jag har så många olika uppdrag och projekt i gång samtidigt. Så arbetar jag några timmar med varje grej. Just nu kretsar mycket kring Fröding, men jag måste samtidigt hinna teckna nytt till Galago och förbereda framträdanden, bland annat. Men det är kul. Jag skulle inte vilja ha det på något annat vis.

Jag har tagit det relativt lugnt i helgen dock. Inga scheman, men en del jobb. I lördags hade jag och Yvette Gustafsson en liten workshop på stadsbiblioteket Dynamo.

Denna vecka är ganska späckad, av jobb och mer eller mindre kul ärenden. Optikern ska jag till idag. Kanske hen kan göra ett nytt försök att hjälpa mig bli kvitt dubbelseendet? Det blir lite tid till att hinna vara social, men jag får hänga lite med ateljékompisarna medan jag jobbar, så det är fint. Inte för att jag har särskilt stor lust att ge mig ut i ruggvädret idag. Det är riktig höst nu, blöt och kall höst. Ljusterapilampan är framplockad. Den står på mitt skrivbord och lyser mig i ansiktet en stund varje dag, för att förhindra depp och vintertrötthet och det hjälper faktiskt! Alla ni höstdeppisar därute, skaffa en!

Just nu längtar jag bara till advent. Senhösten är inte min favorittid. Nej, ge mig snö, julpynt och ljus, tack! Typ nu!

Lämna en kommentar